Thursday, February 24, 2011

surat dari sahabat

sahabatku sayang, apa kabarmu?
pasti kau kini tengah sedih.
masihkah air matamu menetes di pipi?
masihkah malammu sepi tanpa bintang yang menyinari?
masihkah kau merindukan dia yang telah meninggalkanmu?

sedih itu wajar.
galau pasti ada.
sudahlah, ingat, kau tak sendiri.
kau bukan satu-satunya orang yang menghadapi masa ini.

apa aku boleh bertanya akan sesuatu?
hmm..
apakah begitu sakit?
seberapa sakit?
kapan sakit itu akan hilang?
kasihan sekali dirimu, sahabatku...

sudahlah, hapus air matamu.
pandanglah diriku.

lihat diriku yang bahagia ini.
bersamanya.
dan dia bahagia bersamaku.

apa aku salah?
anggap saja aku bukan sahabatmu kalau begitu.
mudah bukan?

hidupku indah bersamanya.
hidupnya sempurna bersamaku.
kamu? sudahlah, move on girl.

apa aku jahat?
kalau begitu aku minta maaf.
kalau itu memang perlu.
hahaha.

salam sayang,
sahabatmu yang mencuri orang tercintamu.

No comments:

Post a Comment